Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av bokfia - 10 oktober 2011 16:11

Öhmm, lovade jag att sista delen skulle komma upp innan idag? TT3TT


Nästa dag gick Katharina hem själv från skolan, hennes föräldrar var tvungna att åka in till sjukhuset för en kontroll eftersom Helene var gravid igen. Det var en av Katharinas problem just nu, om hon skulle få en lillasyster eller lillebror skulle hon eller han med största sannolikhet bli matförgiftad. Så Katharina hade tagit pengar från sina föräldrar, något hon inte tyckte om, men hon hade planerat att överraska sina föräldrar med en middag när de kom hem och hon hade sett att en del ingredienser saknades. Så hon tog pengarna till ICA och köpte vad som saknades och gick sen hem med den tunga kassen. Sen satte hon igång med matlagningen, hon blev snabbt trött av all aktivitet och hon var inte helt säker på att hon lyckades med såsen men när hennes föräldrar kom innanför dörren möttes de av doften av pasta och skinksås. Förvånade gick de in i köket där de möttes av en trött men stolt Katharina som lyckats lägga upp maten på tallrikar och även hackat lite grönsaker, det hade varit roligare än hon trott att laga mat och nu när hon såg sina föräldrars ansiktsuttryck blev hon ännu gladare.

- Jag tyckte att jag kunde laga mat idag eftersom ni varit borta och antagligen är trötta, sa hon och log.

Alla tre njöt av en måltid som för en gångs skull var tillagad så den inte var bränd eller halvklar. -Ehm, gumman, det är inte så att du inte tycker om min matlagning eller? Katharina såg snabbt upp med en skyldig min. för det är okej vet du, jag vet att jag inte är bra på matlagning, men det verkar som om du har talang för det, om du vill så kan du få ta över matlagningen om du vill några dagar i veckan.

- Är det sant?! Tack mamma! Katharina flög upp i Helenes famn och kramade henne, Knut rufsade om hennes hår medan hela familjen skrattade.


Och denna del är den sista om Katharina när hon är liten :)

Det är helt okej om ni har frågor om karaktärerna och fråga dem, kan jag svara på dem så kommer jag svara :) (Om svaret på frågan är relevant till själva handligen kan jag så klart inte svara, men då kommer ni få svar så småningom eller hur?)


I'm sorry for being late...

Ovido - Quiz & Flashcards