Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av bokfia - 2 oktober 2011 20:22

Ännu en del i Katharinas barndom :)


Katharina skuttade uppför trappan som ledde in till biblioteket och lämnade sin mamma som tog det lite lugnare. Hon öppnade dörrarna och överväldigades ett ögonblick av alla böcker som stod överallt. Någonstans måste väl det hon ville ha finnas, hon gick fram till den stora disken där det stod information, hon behövde få veta vart hon skulle leta.

Helene kom upp till biblioteket bara någon minut efter att Katharina hade gått in, men vart hon än vände sig kunde hon inte se sin dotter, nåväl, hon kan inte ha kommit långt. För att vara på den säkra sidan gick hon fram till informationsdisken.

- Har en flicka med sitt hår uppsatt i en hästsvans och röda kläder kommit förbi?

- Ja, hon kom för bara någon minut sen och frågade efter en särskild avdelning, jag fick inte berätta för hennes mamma, det var tydligen en överraskning, kvinnan bakom disken log menande mot Helene som log tillbaka.

- Då får jag väl hålla mig undan ett tag då, stöter jag på henne om jag går till skönlitteraturen?

- Inte om du går via barnlitteraturen.

Senare så väntade Helene utanför biblioteket och Katharina kom uthoppandes med en kasse i handen och ett belåtet leende på läpparna.


Hope you enjoy ;)


Har också varit på marknad idag... Köpte alldeles för mycket sötsaker, godis och cocosbollar... Gott var det! Köpte också nya örhängen och en tröja, nån som är intresserad av bilder?

Ovido - Quiz & Flashcards