Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Hunger

Av bokfia - 16 juni 2013 19:13

Eftersom jag inte har läst ut nästa bok på min lilla lista av böcker att läsa så tar jag en recension på andra boken i Gone serien :)

Som sagt, Hunger är den andra boken i Gone Serien skriven av Michael Grant. De instängda barnen i The Fayz är fortfarande kvar där inne utan att veta vad som har hänt eller om de kan ta sig ut. Even worse: Dem är hungriga, efter ca sex månader har all deras mat tagit slut och att hitta mer visar sig vara svårt, men det är inte bara barnen som börjar bli hungriga...


Precis som första boken är den här helt underbar! Eller ja, den är fortfarande lika hemsk mot barnen och inget är ju rosa moln och regnbågar, men det är det som gör hela boken! De korta stunder som det ändå kan kallas lycklig (med The Fayz mått mätt) är bra insatta, de konflikter som uppstår är förståeliga även om man bara vill slänga en del barn till skamvrån! Älskar också att vi får en del svar samtidigt som en massa fler frågor uppstår, man vill verkligen veta vad som hänt, varför det händer osv! Så en stark rekommendation att läas efter att man läst den första boken ;)









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards