Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Fear

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börjar bli svart och de inser att det är bara en tidsfråga innan hela deras värld kommer att bli becksvart. Gaiaphagen har också börjat röra på sig...


Som om man inte kunde bli mer fast i en bokserie! I den här boken börjar man få svar på en del av de frågor som man har haft sen första boken och saker börja röra på sig ännu mer, karaktärer utvecklas, utmaningar ska klaras av och självklart frågan: Kommer dessa barn att klara sig? Michael drar in en helt redan i första sidan för man vet att vad som än händer där, oavsett bra eller dåligt så kommer det att bli mycket mycket värre och man vill verkligen att de här barnen ska råka ut för någonting bra för en gångs skull. Slukade boken på en dag när jag fick tag på den, borde säga något om hur bra den är då den är 549 sidor ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Av bokfia - 20 oktober 2013 17:30

Så det var ett tag sen.. Anledning 1: Ingen dator, den sket sig totalt Anledning 2: Jag orkade inte använda mobilappen Anledning 3: TENTOR ÖVERALLT!   En ny dator och två avklarade tentor senare så har jag lite tid över :P   Andra delen...

Ovido - Quiz & Flashcards