Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

The Lord of The Rings - The Fellowship of The Ring - Book 2

Av bokfia - 20 oktober 2013 17:30

Så det var ett tag sen..

Anledning 1: Ingen dator, den sket sig totalt

Anledning 2: Jag orkade inte använda mobilappen

Anledning 3: TENTOR ÖVERALLT!


En ny dator och två avklarade tentor senare så har jag lite tid över :P


Andra delen av Sagan om Ringen av J.R.R Tolkien del 2, Frodo, Sam, Merry och Pippin kommer fram till Vattnadal efter en väldigt händelsefull resa. Även om Elronds rådslag är mycket mycket mycket längre i boken än i filmen så är del två mer händelsrik och spännande i mina ögon, mer action än första delen och naturligtvis så är ju böckernas fighters introducerade i den här delen! ^^ Allas anledningar till att följa med är mera detaljerade beskrivna, det är inte bara: Yay dags för äventyr alla hjälper till för vi är så snälla! Kan inte riktigt beskriva varför jag föredrar det här konceptet mer med att de inte bara helt själviskt följer med, men antar att det känns mer levande, människor är för det mesta inte så generösa att de gör så :P

Kort och gott: i del två tar boken fart med fler karaktärer och mer action! Den har också fina scenbeskrivningar och lugn atmosfär med ibland (I'm looking at you Lothlórien) men till skillnad från den svenska versionen är det inte tråkigt i den engelska versionen, jag finner det mer fascinerande och vackert ;) Föredrar verkligen den engelska versionen mot den svenska, men den är tung, det är den, men helt klart läsvärd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards