Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

En Man Som Heter Ove - Fredrik Backman

Av bokfia - 30 augusti 2013 21:23

Kom på mamma med att läsa den här boken, gråtandes, vilket inte händer ofta så jag provade den för att se vad det var för något. En man som heter Ove handlar om Ove 59 år, en väldigt principfast man som kör Saab, och vi får följa honom genom hans liv lite fram och tillbaka, boken blandar nutid med dåtid. Vi får dels följa hans uppväxt, hans jobb på en järnvägsstation, hur han blir kär etc. och dels får vi följa honom i nutiden när han får nya grannar och hur han hanterar det. Ove är en man som man jag kan gilla för att han är en bokkaraktär, om jag träffade någon som honom skulle jag med största sannolikhet vilja strypa honom och han skulle i gengäld tycka jag är en komplett idiot. Det bästa med den här boken är dock hans relation till den nyinflyttaden grannfrun Parvaneh, deras kemi är något av det bästa jag sett i någon bok. Jag tyckte mycket om den här boken, den roade mig, inte så mycket som den roade mamma visserligen men definitivt mycket läsvärd.




Ove är en dum idiot dock.. Jag grät också på slutet xD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards