Alla inlägg under januari 2012

Av bokfia - 14 januari 2012 16:40

Halojjsan, var ett tag sen... <_<


Vet knappt hur jag ska fortsätta xD Jag har gjort klart kapitel 6 och det kommer upp så snart jag fått tillbaka det igenomläst, vet dock inte när det blir snart förhoppningsvis ;P


Kan ju passa på att tipsa om en bokserie som jag läser just nu, Gone heter den, första boken heter Övergivna, andra Hunger och tredje Lögner (På engelska Gone, Hunger och Lies). Handlar om hur alla människor som är över 15 år en dag bara försvinner och alla under 15 tvingas försöka leva utan dem, samtidigt som en del av dem utvecklar krafter och någonstans inom den barriär som har skapats runtom ett (relativt) stort område finns det någonting som lurar i mörkret. Vad jag vet planeras sex böcker, jag vet att 3 böcker är ute redan och tror att det finns fyra ute men är inte så där jätte säker, kolla wikipedia om ni vill veta ;P Författaren heter Michael Grant. Just nu ligger den på 4 av 5 hos mig, jag vill definitivt veta vad som hänt med alla föräldrar och vad som lurar ute i mörkret och försöker manipulera barnen! Så har ni inga böcker men vill ha en serie att läsa rekomenderar jag den här!

Ovido - Quiz & Flashcards