Alla inlägg under januari 2011

Av bokfia - 11 januari 2011 20:05

Jag har varit riktigt kass på att uppdatera min fina lilla blogg xD Inte har jag lyckats läsa ut några böcker heller xD A vad duktig man känner sig :P


Ska jag försöka summa upp vad som hänt tills nu? Jag kommer inte ens ihåg när sista inlägget kom xD Jaja, det har varit lov iallafall, jag gjorde i stort sett INGENTING, vilket var skönt, att vila upp sig var bra tror jag, nu är det bara en termin kvar sen är det sommarlov (xD) Jag har lyckats fylla arton också, av någon anledning blir alla andra glada för min skull, själv är jag inte lika glad, I AM A KID AT HEART, hela tiden, jag vill inte bli äldre, men inget att göra åt -.-'


Jag hälsade på en del kompisar också, eller ja, jag hälsade på två :P Härligt att hälsa på bästisen, att träffa den familjen är otroligt avkopplande, trots att jag gör mer hos dem än hemma :P Där har man kul kan jag lova!


Sen har jag också hållit i en filmkväll, vi tittade på Disney, I am a kid :P Det var jättekul att få se filmer man inte sett på JÄTTE länge, men som är riktigt bra! Kan rekomenderas att göra ;)


Jag har kommit längre i boken 'Den tredje Hemligheten' men inte läst klart den än, kommer mer om vad den handlar om när jag är klar ;)


Annars så har jag börjat läsa 'Hunter x Hunter', en japansk manga om en kille som vill bli en 'Hunter' så han kan träffa sin pappa, och jag har börjat titta på 'Starry Sky' en anime, vet inte riktigt om den är bra än, har bara kommit tre avsnitt och varje avsnitt är 11 minuter långt, men jag tittar så länge jag tycker det är intressant, sen skulle jag kunna rekomendera One Piece! Vet inte om jag har snackat om den förr men har jag det gör jag det igen iallafall, den är riktigt bra enligt mig, handlar om pirater och vänskap och äventyr. Huvudpersonen är Luffy (Monkey D. Luffy) som beger sig ut i världen för att bli Pirate King, på sin resa träffar han många intressanta människor, både fiender och vänner, några som blir hans 'nakama' (typ vänner/kompanjoner). Det som jag tycker är bra med den här mangan är att storyn faktiskt fortfarande är intressant efter över 600 kapitel, och att alla karaktärer som är med har en intressant personlighet, även om det är onda människor så är de inressanta och har sin egna personlighet, dessutom gick respekten upp för Eiichiro Oda (författaren(?) 'mangaka' på japanska) när jag läste att han kom på 9 karaktärer på 3 timmar, looks and history, what a guy :D


Jaaa, det är allt jag kommer på, see ya, och jag hoppas jag kan uppdatera mer i fortsättningen ;P

Ovido - Quiz & Flashcards