Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Det var då typiskt

Av bokfia - 29 september 2010 20:44

Hej

Jo jag lyckades, jag blev sjuk och har varit hemma måndag, tisdag och onsdag. Men imorrn tillbaka till skolan ;) Ska bli kul och se vad som hänt, men inte lika kul och se vad jag missat -.-


Idag var av någon anledning var inte månen ute idag, så jag hade en ända stjärna att titta på idag inte så kul, men men man tager vad man haver. (Och ja, när man sitter i en buss och inte har något att göra är det kul att ha något och titta på, även om det bara är en stjärna)


Sen ska jag berätta att jag har börjat läsa "Den tredje hemligheten" av Steve Berry, har inte hunnit så långt än men en resencion/boktips kommer när den är slutläst :)

Under tiden får ni ett annat boktips, nämligen "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. En annorlunda bok med en rolig story och en ironisk ton som jag aldrig förr stött på, jag älskar den! :D Handlar om Allan Karlsson och hans liv, vi får dels följa honom genom hans liv tills han blir 100 och också parrallellt med det får vi följa med honom när han på sin hundraårsdag bestämmer sig för att rymma från ålderdomshemmet. Jag skrattade första gången jag läste den och drog på munnen andra gången men den är definitivt läsvärd!


Thats all for now

God natt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards