Alla inlägg den 20 september 2010

Av bokfia - 20 september 2010 16:36

Hejhej, jag är Bokfia :)

Meningen med den här bloggen är två, jag vill ha ett ställe där jag kan skriva om det som händer mig (vilket ioförsig inte är så mycket men endå) och så vill jag ge boktips till de läsare som råkar snubbla in här :)


Jag tänker faktiskt börja med ett boktips på en gång, Lasarus hämnd av Robert Ludlum och Patrick Larkin. Jag läste ut den här boken igår (söndag) och min direkta reaktion var "jag ska läsa mer böcker av den här författaren". Nu när jag tittade runt på internet så upptäckte jag att boken är publicerad efter hans död, men han står som huvudförfattare.. Hmm klurigt det här men boken "Lasarus hämnd" handlar iallafall om agenten och läkaren Jon Smith. Efter ett sabotage/terrordåd mot ett institut som bla forskar inom nanoteknologi börjar flera demonstranter utanför institutet att dö, det blir Jon Smiths uppdrag att ta reda på vem som står bakom.


Den här boken är visserligen en senare del av en serie, men jag tyckte inte riktigt att det var några problem att hänga med i storyn pga att jag inte har läst de tidigare delarna (även om jag ska försöka få tag på de andra delarna också). Bra story, spännande.. Jaa vad ska jag mer säga? Jag uppriktigt sagt slukade den här boken och jag rekomenderar att läsa den :) (Liten varning dock om man har lätt att få upp detaljerade bilder när man läser och inte tycker om äckliga saker, boken är ganska så blodig)


Det  var nog allt just nu, vi får se vad som kommer i framtiden, om jag kanske presenterar mig lite mer ingående xP men hejsvejs så länge :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards