Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Höst plus en introduktion

Av bokfia - 21 september 2010 18:18

Hejhej igen =)

Igår när jag tittade ut genom fönstret vid åttatiden var det mörkt, alltså snart är det höst (om det nu inte redan är det, vet inte när det börja räknas som att det är höst) lite deppig blev jag, men det är mysigt med snö och mörker etcetc =D Dessutom så blir jag ju 18 i januari så det är kanske lite speciellt? Jag vet allvarligt inte, jag planerar inte att göra något speciellt direkt, fira med mamma, pappa och lillsyrran som vanligt antagligen (sen vet jag inte om de planerar något eller om vännerna tycker att det är något speciellt värt att fira, själv blir jag ju bara ett år äldre och då kan man inte gå tillbaka till ungdomen heller x))


Jaha med det ska man kanske ta en liten presentation av mig själv? Jag är då en tjej på snart 18 vintrar som tycker om att läsa, sitta framför dumburken, vännerna, historia (speciellt japansk och egyptisk) och jag tycker om att läsa manga mm. Jag går andra året på gymnasium inriktning samhällskunskap språk (läser franska och spanska) förutom franskan och spanskan läser jag teckenspråk som individuellt val och ska imorrn på min första lektion i japanska i västerås (kvällskurs som jag läser utanför skolan) som jag hoppas ska vara lärorik =). Hmm något mer.. ehhh.. dålig på sånt här, mina vänner betyder väldigt mycket för mig <3 och jag har ganska så dåligt självförtroende. Well, det var väl det antar jag :P


Ska jag hinna med ett boktips också? Hmm vad ska jag ta.. Jo vad sägs om Anthony Horowitz serie "de fem utvalda"? (På engelska "Power of five") Det är en serie på (just nu) fyra böcker som handlar om fem ungdomar med olika krafter. Det är ungdomsböcker, kanske riktade till 14 eller 15 åringar men även om de är lite lättlästa betyder det inte att de inte har en bra story. Vad jag vet är det fem böcker planerade men jag vet inte när femman är planerad att komma ut. Anthony Horowitz har förutom den här serien också skrivit böckerna om Alex Rider (Stormbraker har för övrigt filmatiserats) jag har inte läst alla dem böckerna men en del och jag tror att hela serien är värd att läsa, sista boken i serien har kommit ut, eller ska senare i år iallafall (på engelska då, när eller om den kommer ut på svenska vet jag inte) vet inte exakt men tror det rör sig om kanske 8 eller 9 böcker totalt :)


Det får vara allt för idag Byebye och Hejdå :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards