Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Kapitel 7 del 2

Av bokfia - 29 augusti 2012 16:08

Här kommer del 2 av kapitel 7 (också den sista delen ;P)


Katharina och Lea sicksackade mellan de raserade husen för att komma till ’Stora Sidogången’, en gång som skulle leda till baksidan av de berg de var i. Katharina hoppades på att det fanns en massa sidogångar som hon kunde gömma sig i, men innan hon hann fram hörde hon stegen från förföljare och kastade en blick bakåt. Dvärgarna sprang överraskande fort för deras korta ben. Dvärgar är snabba på korta sträckor, eller vad var det nu Gimli sa?        

       Hon försökta öka takten. Då snubblade Lea och drog med sig Katharina. De båda dvärgarna kom rusande mot dem, de hade dragit varsin stor yxa som de nu höjde över huvudena för att hugga de två flickorna. Katharina kunde helt plötsligt inte röra på sig, hjärnan skrek åt henne att resa på sig och springa men benen lydde inte och hon kunde bara hjälplöst se (stirra skräckslaget) när dvärgarna svängde ner yxorna mot henne själv och Lea.

       Från ingenstans kändes det som kom en ännu större yxa från sidan och stoppade de andra två, i sista stund då den ena yxan var tre centimeter från Katharinas huvud. Den tredje dvärgen, som var samma dvärg som hade följt med Hákon, tvingade bort de båda yxorna så Katharina och Lea kunde resa på sig. Han ställde sig framför dem som en sköld med vapnet i försvarsställning.

– Ni två barn, ni borde försvinna långt härifrån. Morana är efter er båda två.

– Vem är du? Andades Katharina fram, hon trodde inte hon kunde röra sig en millimeter även om ett tåg hade kommit rusande rakt mot henne.

– Jag är Simon, jag kom med alven för att försöka hjälpa er. Innan Simon hann säga något mer attackerade de två dvärgarna igen.

– SPRING! Jag tar hand om dem!

        Simons order gjorde så förlamningen i hennes kropp försvann och Katharina skulle just till att återuppta sitt försök att komma till Stora Sidogången när hon kastade ett öga bort mot Hákons och Gísls fight. Och hon stelnade till igen. I en perfekt cirkel runt de tre som slogs var det som om någon hade skapat en vägg av de stenar som låg runt om, men inte som en vägg för att blockera insyn utan de sidor som var spetsiga pekade in mot Hákon och Gísl. Morana hade höjt ena handen och nu sänkte hon den och pekade mot alven och halvalven som båda hade insett att det inte fanns någon väg ut. Båda två försvann ur sikte när de knivsvassa stenarna flög mot dem.

– HÁKON!! GÍSL!! NEEJ!!

Sen förlorade Katharina medvetandet.



Har inte börjat på kapitel 8 än, anledning är att jag inte riktigt vet hur jag ska fortsätta och eftersom verkligheten och universitetet helt plötsligt har kommit ikapp mig så vet jag inte hur mycket jag kommer hinna skriva, får jag tid och inspiration så kommer jag att skriva :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards