Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Tiden den bara går och går

Av bokfia - 10 oktober 2010 20:36

Jag har inte uppdaterat på ett tag, har inte hittat tid för det, men idag är jag tillbaka :) Så vad har hänt då? Det var marknad här och jag köpte upp alla pengar som jag hade med mig ^///^ där ser man, strumpor, godis och ett tv-spel är tydligen ganska dyrt :P Jag har haft mitt första franska sprov, det gick bra jag fick 66/69, så där är jag nöjd, jag gjorde en presentation av Magda Eggens i skolan som gick bra, kul var det också, jag fick presentera miljöpartiet framför hela klassen helt oberedd och utan papper och utan min partner = inte lika kul, allt kom från huvet men jag gjorde det så nu är det borta iallafall :) Jag har fotat lite träd med en kompis eftersom hon ville ha inspiration (jag fick lust att fota när hon fota, hade bara mobilen dock) Jag har börjat hosta vilket inte är så kul men bättre än att vara totalt sjuk iallafall, jag har haft oroenterings "prov", det gick bra, jag startade sist men kom in när det fortfarande var 8 pers kvar ute och sprang omkring och letade kontroller så det var ju helt ok tid, tog dessutom medelsvår bana så jag är stolt över mig själv eftersom jag själv tycker att jag har crappy lokalsinne :D


Nu tänker jag dra till med ett boktips; Roms Portar av Conn Iggulden. Den handlar om Ceasar (alla har hört talats om honon? Bra) i hans unga år, man får följa honom och hans adoptivbror. De är med om en del saker både tillsammans och skilda från varandra :) Jag hade lite problem att komma in i boken men när jag väl gjorde det var den jätte bra, bra beskrivet, bra story etc etc, det är första boken i en serie om fyra (de andra heter Kungars Död, Svärdets Fält och Krigets Gudar) jag har inte läst dem än men jag ska :) Jag rekomenderar den boken till alla som är intresserade av historia, historiska personer och krigsplanering (:P)


Nej, nu ska jag gå och svara på ett mail som jag skulle svarat på för flera dagar sen och så ska jag väl tänka på att gå och lägga mig :P Så godnatt på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokfia - 9 september 2015 16:26

Tjena, jag har nu varit halvkrasslig/halvförkyld ett bra tag... För två veckor sen kom jag hem och sov hela eftermiddagen, gick upp och åt middag, var vaken i någon timme och sen gick jag och lade mig och sov hela natten. Det var likadant förra vecka...

Av bokfia - 5 september 2015 22:00

Läste precis ut "The Legend of Eli Monpress" av Rachel Aaron och jag var bara tvungen att skriva om den! "The Legend of Eli Monpress" är en ihopsättning av 3 böcker: "The Spirit Thief", "The Spirit Rebellion" och "The Spirit Eater". Den här bokserien...

Av bokfia - 30 december 2013 16:11

Igår var jag och syrran och kollade på The Hobbit The Desolation of Smaug så tänkte ta och dela mina tankar om den :)   Vi börjar med det negativa så tar vi det positiva på slutet, det största problemet jag hade med The Hobbit del 2 var början, d...

Av bokfia - 16 december 2013 14:50

Fear är fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Perdido Beach barnen har delat på sig, ungefär hälften har flyttat till en sjö med Sam och resten är kvar i staden med Caine. Men en efter en börjar de upptäcka att kupolen som håller dem inne börj...

Av bokfia - 17 november 2013 13:48

(I'm so bad at updating even though I have been reading)   Plague är den fjärde boken i Gone serien av Michael Grant. Barnen är fortfarande fast och vet inte hur de ska (eller om de kan) ta sig ut. Efter de händelser som avslutade Lies har barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards