Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av bokfia - 23 oktober 2010 22:11

Var ett tag sen, jag har haft fullt upp känns det som, speciellt nu i helgen, egentligen har jag nog gjort för lite, med en massa matte som ska vara klart på torsdag och ett svenska prov på torsdag.. Och så Japanska, och individuellt val och samhällskunksap.. Ja jag har gjort för lite idag, jaja nya tag imorrn istället.

Om en vecka är det lov! Alla väntar, även jag men jag ska se till att göra en massa under lovet! :) Eftersom jag ska bort måndag-fredag veckan efter lovet med klassen, det bär av mot Budapest, vi hoppas att det ska bli kul och att allt ska bli bra. För mig är det mest flygningen som känns pirrig, jag har aldrig flygit förr, vi ska bara flyga i 2,5 timme ungefär och alla säger att det inte är så långt, men hallå, jag har aldrig ens sett ett flygplan på nära håll! Men ser fram emot att få flyga iallafall :)


Okej, tänkte ta ett boktips nu då :) Hungerspelen av Suzanne Collins, en kompis lånade ut den till mig och sa att den var bra, och det var den, sjukt bra. Handlar om framtiden i Nordamerika. Eller Nordamerika finns inte längre, det är 12 distrikt, ju lägre siffra distrikten har desto "bättre" lever man, varje år väljs två ungdomar från varje distrikt ut som ska delta i Hungerspelen, ett spel som direktsänds till alla distrikt, målet? Att vara ensam överlevare, det gäller att ta kål på varandra, den som överlever kommer att bli belönad. Snygg story som inte bara fokuserar på att slåss, det gäller att tänka och överleva. Ska läsa tvåan så fort jag får chansen och trean sen när min kompis läst ut den :) Så nu ska jag kanske ta och gå och lägga mig istället ;)

Nattnatt på er

Ovido - Quiz & Flashcards